
ORSY Digital
ORSY Digital är nästa steg i vårt erbjudande till dig som kund. ORSY står för "Ordning och reda satt i system" och är hjärtat i vårt erbjudande. Nu tar Würth nästa steg i utvecklingen och lägger till flera olika digitala system till vårt erbjudande. Syftet med konceptet tar sitt avtramp i vår affärsidé - att förenkla kundens hantering av sitt förbrukningsmaterial.
Nyheterna vi presenterar är ORSYskåp Digital, ORSYtainer Digital, ORSYrum Digital, ORSYskärm och ORSYmat.
De olika systemen erbjuder lösningar för olika typer av behov, produkter och kundsegment. Här kan du läsa om de olika systemen, vilka deras styrkor är, vilket värde respektive system bidrar med.
ORSYskåp Digital

Vårt RFID-skåp, ORSYskåp Digital använder RFID-teknik för att hålla koll på varuuttag. Alla varor märks upp med RFID-etiketter och när en medarbetare plockar ut varor kommer skåpet automatiskt att registrera uttaget och knyta det mot användaren som identifierade sig. Skåpet inventerar automatiskt allt material och beställer själv påfyllning genom min/max-nivåer. Du som kund kan genom back-endsystemet se vem som plockar ut varorna och hur mycket. Vi kan också erbjuda en funktion där medarbetarna dessutom kan knyta sina uttag mot ett projekt eller referens. Det hjälper er dessutom hålla koll på var förbrukningen faktiskt används vilket hjälper till med budgetering, fakturahantering och prissättning på era egna tjänster eller produkter.
ORSYtainer Digital

I vår 40-fots RFID-container, ORSYtainer Digital kan vi erbjuda Würthbutik på plats hos er. Likt ORSYskåp Digital används RFID-teknik för att registrera uttag. Medarbetaren identifierar sig med sin RFID-tag och går in i containern. När medarbetaren har plockat alla varor som behövs går personen tillbaka in i RFID-slussen och köpet registreras automatiskt. Kunden faktureras bara för de varor som kunden faktiskt köper i lösningen. Även i denna lösning får kunden all information om vem som plockar ut varor och hur mycket. Uttagen går även att styra mot en referens om det behövs mer information om uttaget.
Orsy skärm

Det här är vår nya scanninslösning. Med hjälp av det här systemet erbjuder vi er möjlighet att inventera era klassiska ORSYhyllor, hålla koll på lagernivåer, göra uttag mot projekt och referenser, se säkerhetsdatablad direkt på skärmen samt skapa underlag för att vidarefakturera era kunder.
Medarbetaren scannar sina uttag och lägger till t.ex. en arbetsorder eller projekt som knyts mot uttaget. I back-endsystemet kan kunden sedan se vilket material som använts och till vad. Det hjälper dig som vill kunna vidarefakturera sin användning till sina kunder. I systemet går det också att lägga till min/max-nivåer på alla produkter så att systemet själv beställer nytt material när lagret går under min-nivåerna. Det hjälper dig att alltid ha det material du behöver på plats.
ORSYmat

Vi kan också erbjuda ett brett sortiment av ORSYmater, olika typer av varuatutomater som passar olika typer av kunder och produkter. Vår stora nyhet är vår nya ORSYmat WGT som använder ett vågsystem för att hålla koll på uttag. Styrkan med WGT:n är att det får plats många olika typer av produkter och det får plats många varor i varje viktcell. Uttagen registreras på användarnivå och möjligheten finns att lägga till referenser på uttagen. Skåpet passar väldigt bra till PPE, knivar, kapskivor m.m. samt mindre material där en RFID-etikett inte passar. Systemet beställer automatiskt påfyllning när saldot understiger den överenskomna min/max-nivån.
Vill du veta mer? Kontakta din säljare eller system@wuerth.se