LOGGA IN MED DITT E-HANDELSKONTO



{{serverResponse}}
{{ forgotEmailMessage }}
GLÖMT LÖSENORD

Butiksinfo

  • {{ storeInformation.Address }}
  • {{ storeInformation.ZipCode }} {{ storeInformation.City }}
  • Visa på karta

Öppettider

  • Vardagar: {{ storeInformation.HoursWeekDay }}
  • Lördag: {{ storeInformation.HoursSaturday }}
  • Söndag: {{ storeInformation.HoursSunday }}
  • Mer information och event!
Avvikande:

Kontakt

  • {{ storeInformation.Mobile }}
  • {{ storeInformation.Phone }}
  • {{ storeInformation.Fax }}
  • {{ storeInformation.Email }}

Bilmånsson i Eslöv har skapat en hållbar tvätthall med Würths Bilvårdskoncept

Bilmånsson i Eslöv har varit Würth-kunder i nästan 10 år. Under förra året påbörjades en gemensam satsning där Würth har hjälpt Bilmånsson att ta fram ett Bilvårdskoncept för anläggningen i Eslöv. Erik Harrysson är servicemarknadschef för Bilmånsson Mellanskåne och berättar om satsningen som gjorts.

20 april 2021
Dela:

- Vi har sedan tidigare ett långt samarbete med Würth där vi gemensamt tagit fram ett standardsortiment som ska finnas på våra anläggningar. Detta har fungerat väldigt bra, och tack vare Würth kan vi fokusera på vår verksamhet och vi behöver inte lägga tid och energi på beställningar, berättar Erik Harrysson.


Under förra året påbörjades arbetet med att ta fram ett helt nytt Bilvårdskoncept. Würths specialistsäljare Magnus Persson besökte Bilmånsson och gemensamt kom man överens om en standard för just deras verksamhet. Miljötänket har genomsyrat arbetet och man har fokuserat mycket på att begränsa antalet artiklar för att få en så bra arbetsmiljö som möjligt.

 

- Vi har satt ett standardsortiment tillsammans med Würth där vi tagit fram de produkter som passar vår verksamhet. Det är viktigt för oss att personalen har en bra arbetsmiljö med produkter som inte påverkar hälsan på ett negativt sätt. Det kan både handla om kemikalier som det är viktigt att man har koll på, men vi har också satt en standard på polermaskiner så att vi har rätt vibrationstal. Personalen har varit delaktiga genom hela processen, berättar Erik.


Förutom ett standardsortiment så har Würth också anordnat utbildningar i produktkunskap samt gjort tydliga instruktioner som finns i tvätthallen, tillgängliga för alla som arbetar där. Erik fortsätter;

 

- I hallen finns nu tydliga instruktioner för varje moment som t.ex. avfettning och rengöring. Det blir lätt för alla anställda att veta hur produkterna ska användas när det finns tydliga instruktioner. Produktutbildningarna har också varit väldigt uppskattade av våra medarbetare. Magnus har genom projektet hållit en mycket god servicenivå och medarbetarna uppskattar hans tillgänglighet och produktkunskap.



Tack vare implementeringen av det nya Bilvårdskonceptet har Bilmånsson nu en hållbar arbetsmiljö med tydliga instruktioner för varje moment som skapat en effektiv tvätthall. Erik berättar att det varit ett gediget arbete att få allt på plats, men att investeringen kommer att göra att de sparar tid och resurser i förlängningen.

 

- Tack vare det utvalda produktsortimentet, tydliga instruktioner och utbildning så har vi skapat rätt förutsättningar. Vi har nu varit igång ett par månader och allting har mottagits väldigt väl. Arbetet blir mer effektivt och vi sparar tid. Sammanfattningsvis är vi jättenöjda med allt och detta har bara stärkt vårt goda samarbete med Würth. Magnus (specialistsäljare) och Joakim (fältsäljare) har gjort ett väldigt bra jobb hos oss.

Framgångarna med Bilvårdskonceptet i Eslöv har spridit sig till andra avdelningar inom företaget. Härnäst är det Bilmånsson i Ängelholm som implementerar samma koncept. 

- Nu håller Bilmånsson på att förverkliga samma Bilvårdskoncept i Ängelholm. Självklart kan de ta med lärdomar från vår resa, avslutar Erik. 

Würths specialist berättar om samarbetet

Magnus Persson är specialistsäljare på Würth och har tillsammans Joakim Assarsson som är fältsäljare förverkligat Bilvårdskonceptet hos Bilmånsson. Att se hur kunden har lyckats effektivisera sin verksamhet med hjälp av Würths bilvårdskoncept gläder Magnus. Så här säger han om arbetet man har gjort hos Bilmånsson i Eslöv.

Berätta lite om vad det är ni har gjort

Bilmånsson var redan sedan tidigare Würth-kunder men handlade ingenting ur vårt tvätt- och rekondsortiment. Så egentligen började med att kunden hörde av sig och ville prova våra medel. Vi besökte kunden och demonstrerade våra medel och presenterade hur vi kunde sätta upp ett hållbart Bilvårdskoncept för dem. Jag förklarade Würths helhetskoncept och hur vi kan hjälpa dem att få en effektiv tvätthall och därmed spara både tid och pengar.
 
Tillsammans med kunden har vi sedan bestämt ett sortiment, satt upp tydliga instruktioner och utbildat i produkterna. Det finns mycket man behöver tänka på när det kommer till tvätt- och rekondprodukter, t.ex. kan man inte blanda kemikalier hur som helst. Här kan vi bidra med mycket kunskap vilket tagits emot väldigt väl. 

Det är oerhört viktigt att man arbetar med medlen på rätt sätt – då blir vi också snabbare i tvätthallen och får ett bättre flöde. Jag ser tyvärr ofta många rekondhallar som har en bristfällig uppmärkning och personal som blandar medel, ofta med goda intentioner. Men det leder tyvärr till att medlen kan sluta fungera. Genom vårt Bilvårdskoncept kommer man ifrån det och kunden får valuta för varje krona.

Vilka har varit framgångsfaktorerna?

Det viktigaste här är att kunden varit dedikerad och verkligen velat göra den här förändringen. Deras rekondspecialister var med i ett tidigt skede och har anammat tankesättet och sett nyttan med detta. Erik har varit riktigt bra i hela processen och fått med sig personalen, han har ett gäng som han verkligen litar på. Hans ledarskap är en stor del i framgången här.

Vad blir fördelarna för kunden?

Stora fördelen är att det blir enklare för kunden. När vi har fått det att rulla så behöver kunde inte bry sig, i det här fallet så är det Joakim Assarsson som ser till så att de har allt på plats och aldrig står utan produkter.

Det råder inte heller några tvivel nu kring hur produkterna ska användas och i vilken ordning. Det blir enkelt för personalen och lätt för nyanställda att komma in snabbt i arbetet. Risken för fel minskar också. 

Vad har varit roligast med det här projektet?

Det största nöjet för mig är när kunden förstår vad jag menar och jag når fram med vårt budskap och att de ser helheten och med fördelarna med oss som leverantör. Det är också roligt att se att kunden lyckats effektivisera sin verksamhet med hjälp av oss, att få en nöjd kund helt enkelt. Och såklart att de har effektiviserat sin verksamhet - de har förstått konceptet "Würth hela vägen". 

 

Hur gör man om man vill ha hjälp med att komma igång med detta?

I första hand tar man kontakt med sin lokala säljare eller en av våra specialister. På Würth finns ett team med fyra tvätt- och rekondspecialister och vårt jobb är att hjälpa våra kunder med detta. Vi specialister tillsammans med våra fältsäljare har som mål att effektivisera verksamheten för våra kunder. Vi har kunskapen, produkterna och servicen.